Bolek i Lolek nieraz się o tym przekonali. Internetowy kolega okazał się hrabią Drakulą, w pobliskim domu pojawiły się duchy, a gra komputerowa zamieniła się w pułapkę. Mimo tego ci dwaj nigdy nie przegapią okazji, by przeżyć prawdziwą przygodę.
Pełne humoru i zwariowanych pomysłów opowiadania w mistrzowskim wykonaniu Jerzego Stuhra.
Specjalny pakiet "Opowiastek Familijnych" pomyślany został jako pomoc dydaktyczna dla wychowawców i nauczycieli dzieci przedszkolnych i szkolnych z klas 1-3. To zbiór czterdziestu starannie wybranych opowiadań przygotowanych w formie audiobooka. Dzięki tej formule dzieci ćwiczą wyobraźnię i koncentrację. Opowiadania uczą empatii, sztuki dobrego wychowania, wrażliwości na drugiego człowieka, układania relacji z rówieśnikami i starszymi, odróżniania dobra od zła, wartości takich spraw jak koleżeństwo, przyjaźń, szacunek, poruszają wreszcie bardzo konkretne problemy dzieci. Przy tym opowiadania mają szalenie ciekawą fabułę, którą dzieci nawet w dużych grupach słuchają z zainteresowaniem i w dużym skupieniu. Każde z opowiadań porusza ważny problem wychowawczy i stanowi pretekst do zajęć i dyskusji z dziećmi na ten temat. Pomocny w tym jest przygotowany zbiór konspektów do pracy z dziećmi na podstawie opowiadań dołączony do pakietu.
1. Czy Edytka jest bardzo brzydka - Opowiadanie traktuje o problemie wyśmiewania dziecka biednego, postrzeganego przez grupę rówieśniczą jako ,,gorsze", inne. Bohaterką jest dziewczynka z Domu Dziecka. Próba rozwiązania konfliktu pomiędzy dziećmi, a dziewczynką poprzez uświadomienie grupie rówieśniczej jej uczuć i przeżyć.
2.Krzysiu chce psa - Opowiadanie uczące odpowiedzialności za zwierzęta, ze szczególnym zwróceniem uwagi na obowiązki dziecka wobec zwierząt, poprzez ukazanie mocno zarysowanych przykładów z życia chłopca opiekującego się psem.
3.Karolina i Karol - Przysłowiowe zetknięcie ,,dobra ze złem", z próbą zwrócenia uwagi na silną osobowość dziewczynki, która nie ulega złu, nie ma w niej chęci naśladownictwa (tak częstej u dzieci), a pragnie zwalczyć je dobrem. Celem opowiadania jest również nakłonienie dzieci do analizy postaci Karola: ,,Dlaczego nagle stał się niegrzeczny?"
4.Nikt mnie nie lubi - Meritum tego opowiadania stanowi myśl iż: ,,Najwięcej miłości potrzebują dzieci, które najmniej na nią zasługują". Próba dotarcia do niegrzecznej dziewczynki poprzez życzliwość i serdeczność. Zwalczanie złych zachowań, wyłącznie dobrym postępowaniem.
5.Dzidzia - Zazdrość o młodsze rodzeństwo. Próba wytłumaczenia dzieciom, dlaczego rodzice poświęcają więcej czasu młodszym członkom rodziny. Utwierdzenie dzieci w przekonaniu, że są bardzo przez rodziców kochane.
UWAGI:
Na okł. napis : w pakiecie : 8 płyt CD + książka z konspektami zajęć z dziećmi. 40 jednostek zajęć zintegrowanych.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Specjalny pakiet "Opowiastek Familijnych" pomyślany został jako pomoc dydaktyczna dla wychowawców i nauczycieli dzieci przedszkolnych i szkolnych z klas 1-3. To zbiór czterdziestu starannie wybranych opowiadań przygotowanych w formie audiobooka. Dzięki tej formule dzieci ćwiczą wyobraźnię i koncentrację. Opowiadania uczą empatii, sztuki dobrego wychowania, wrażliwości na drugiego człowieka, układania relacji z rówieśnikami i starszymi, odróżniania dobra od zła, wartości takich spraw jak koleżeństwo, przyjaźń, szacunek, poruszają wreszcie bardzo konkretne problemy dzieci. Przy tym opowiadania mają szalenie ciekawą fabułę, którą dzieci nawet w dużych grupach słuchają z zainteresowaniem i w dużym skupieniu. Każde z opowiadań porusza ważny problem wychowawczy i stanowi pretekst do zajęć i dyskusji z dziećmi na ten temat. Pomocny w tym jest przygotowany zbiór konspektów do pracy z dziećmi na podstawie opowiadań dołączony do pakietu.
1. Lena chce mieć lalkę Barbi - Opowiadanie o kradzieży, która jest wynikiem ogromnej chęci posiadania lalki. Analiza uczuć dziewczynki w związku z kradzieżą. Uświadomienie dzieciom, jak należy się zachować w przypadku, gdy zdarzy im się przywłaszczyć cudzą własność.
2. Bajka o zranionym serduszku - Próba przekonania dzieci, aby słuchały głosu własnego serduszka, aby czyniły dobrze w swoim życiu i kierowały się własną wrażliwością.
3 .Gabrysia szuka przyjaciela - Próba znalezienia odpowiedzi na pytanie" Jakie cechy powinien posiadać dobry przyjaciel? I dlaczego? Jakim ja powinienem być przyjacielem? Jaką powinnam być przyjaciółką?
4. Prezent dla Agatki - Autorka zachęca dzieci do wykonywania własnych, oryginalnych, niepowtarzalnych prezentów. ,,Prezent dla Agatki" to także opowieść o prawdziwej przyjaźni dwóch dziewczynek, dla których to właśnie przyjaciel jest najcenniejszym danym od życia prezentem.* 5. Inny - Problem dzieci upośledzonych umysłowo, opóźnionych w rozwoju. Głównym zamierzeniem tego opowiadania jest dyskusja na temat prawidłowych relacji z osobami chorymi oraz ukazanie, jak wiele można się od nich nauczyć.
UWAGI:
Na okł. napis : w pakiecie : 8 płyt CD + książka z konspektami zajęć z dziećmi. 40 jednostek zajęć zintegrowanych.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Specjalny pakiet "Opowiastek Familijnych" pomyślany został jako pomoc dydaktyczna dla wychowawców i nauczycieli dzieci przedszkolnych i szkolnych z klas 1-3. To zbiór czterdziestu starannie wybranych opowiadań przygotowanych w formie audiobooka. Dzięki tej formule dzieci ćwiczą wyobraźnię i koncentrację. Opowiadania uczą empatii, sztuki dobrego wychowania, wrażliwości na drugiego człowieka, układania relacji z rówieśnikami i starszymi, odróżniania dobra od zła, wartości takich spraw jak koleżeństwo, przyjaźń, szacunek, poruszają wreszcie bardzo konkretne problemy dzieci. Przy tym opowiadania mają szalenie ciekawą fabułę, którą dzieci nawet w dużych grupach słuchają z zainteresowaniem i w dużym skupieniu. Każde z opowiadań porusza ważny problem wychowawczy i stanowi pretekst do zajęć i dyskusji z dziećmi na ten temat. Pomocny w tym jest przygotowany zbiór konspektów do pracy z dziećmi na podstawie opowiadań dołączony do pakietu.
1.Zazdrośnica - Porusza problematykę zazdrości wśród dzieci, ze szczególnym zwróceniem uwagi na fakt, iż nie jest możliwe posiadanie wszystkiego. W tym kontekście analiza uczucia zazdrości i próba radzenia sobie z nią.
2. Okularnik - Odrzucenie chłopca przez grupę. Typowy przykład ,,ofiary klasowej". Rozwiązanie problemu poprzez sprowokowanie sytuacji (rola nauczycielki), w której chłopiec (sprawca zamieszania i kłopotów ,,Okularnika") potrzebuje jego pomocy.
3.Jagoda - Opowiadanie porusza problem upośledzenia fizycznego. Prowokuje do szerokiej dyskusji na temat dzieci ,,wyglądających inaczej". Kształtuje prawidłowe relacje i rozwija wrażliwość.
4.Pyskata Renata - W opowiadaniu poruszono częsty problem niewłaściwego wykorzystania słów i tonu głosu. W ustach dzieci stają się one narzędziem, którym próbują bronić się bądź ranić innych; innymi słowy walczyć.
5.Nic nie cieszy Klaudii - Próba odpowiedzi na pytanie; dlaczego tak wiele dzieci nie potrafi cieszyć się drobnymi rzeczami, dlaczego do zaspokojenia potrzeb, do radości i uśmiechu potrzebują głównie rzeczy materialnych? Opowiadanie uświadamia dzieciom, jaką radość mogą dać rzeczy niematerialne. Mówi o tym, że trzeba cieszyć się życiem i każdą jego chwilą.
UWAGI:
Na okł. napis : w pakiecie : 8 płyt CD + książka z konspektami zajęć z dziećmi. 40 jednostek zajęć zintegrowanych.
DOSTĘPNOŚĆ:
Dostępny jest 1 egzemplarz. Pozycję można wypożyczyć na 30 dni
Specjalny pakiet "Opowiastek Familijnych" pomyślany został jako pomoc dydaktyczna dla wychowawców i nauczycieli dzieci przedszkolnych i szkolnych z klas 1-3. To zbiór czterdziestu starannie wybranych opowiadań przygotowanych w formie audiobooka. Dzięki tej formule dzieci ćwiczą wyobraźnię i koncentrację. Opowiadania uczą empatii, sztuki dobrego wychowania, wrażliwości na drugiego człowieka, układania relacji z rówieśnikami i starszymi, odróżniania dobra od zła, wartości takich spraw jak koleżeństwo, przyjaźń, szacunek, poruszają wreszcie bardzo konkretne problemy dzieci. Przy tym opowiadania mają szalenie ciekawą fabułę, którą dzieci nawet w dużych grupach słuchają z zainteresowaniem i w dużym skupieniu. Każde z opowiadań porusza ważny problem wychowawczy i stanowi pretekst do zajęć i dyskusji z dziećmi na ten temat. Pomocny w tym jest przygotowany zbiór konspektów do pracy z dziećmi na podstawie opowiadań dołączony do pakietu. 1.Chłopiec na wózku - Próba zwrócenia uwagi na problemy niepełnosprawnych rówieśników i zachęta do zawierania przyjaźni. Poruszony został tutaj również problem empatii. Zdrowy chłopiec postanawia przez jakiś czas poruszać się na wózku. To doświadczenie pozwala mu spojrzeć na problemy niepełnosprawnych rówieśników zupełnie z innej perspektywy. 2.Kto kogo przezywa tak samo się nazywa - Opowiadanie porusza temat przezwisk. Kładzie nacisk na szczególnie uciążliwe przezwiska, sprawiające przezywanym dzieciom przykrość. Próbuje ukazać krzywdę dziecka, które naznaczone jest mało sympatyczną ,,ksywką", często nawiązującą do wyglądu bądź widocznego mankamentu. Opowiastka jest próbą zniechęcenia dzieci do przezywania i dokuczania swoim rówieśnikom. 3 .Tajemnicze Czamisie - Główne przesłanie opowiadania to kształtowanie umiejętności i chęci dawania innym własnego czasu, miłości i siebie. 4.Martyniczka - Zaczarowana laleczka pokrywa się plamami zawsze wtedy, gdy dziecko do którego należy jest niegrzeczne. Opowiadanie o dziecięcych konfliktach i próbie ich rozwiązania. 5.Kłamczucha - Analiza częstego zjawiska u dzieci jakim jest kłamstwo. Próba rozróżnienia konfabulacji od kłamstwa, a także wymyślania różnych historii, których powodem jest ,,bujna wyobraźnia".